Hiking Travel

OPEN HOURS:

10.-14.1. 11 am-6 pm
15.-16.1. 10 am-6 pm
17.1. 11 am-6 pm

Address: Kaupinpuistonkatu 4 & 6

Tour skating, skiing, snowshoeing, telemark, paddling, SUP, fatbike, kick biking, hiking, touring, program services, rental, sales, training, kayaks, canoes, skis, skates, pulks, snowshoes, Tampere, Finland…

65242367159.5135.1792940342 youtube tripadvisor

 

9 hours ago

Hiking Travel, Hit
Koko rantarata ja siilinkarinsuora on vedetty lanalla, neljän leveyden verran. Rata on huippu kunnossa! Halkoniemen haaraan on keritty perusterällä, kahden leveyden verran ja jo aiemmin jäätyneet kököt on saatu pois. Tämäkin osa on erinomaista luisteltavaa. Reuharinmutkassa on edelleen 100m pitkä huono kohta! Pidetään kaikki silmämme auki ja otetaan toisemme huomioon ❤ Tuuli on lounaista (215°), 8 m/s ja puuskissa 12 m/s. Pakkasta vain puoli astetta. 🧡: Punatukkainentyttö ... See MoreSee Less
View on Facebook

1 day ago

Hiking Travel, Hit
Ratamestari ratatyöstä ja ratatilanteesta akuutisti huomiseksi ja vähän yleisemminkin:Luistelin tänään aamusta Leon kanssa Halkoniemen haaran ja koko Rantaradan. Illan suussa kävin ajamassa Avantin perusterällä loskaroiskeita sivummalle Itähaarassa. Minulla on siten käsitys koko radan tilanteesta juuri tällä hetkellä. Itähaara ja Rantarata Santalahteen sekä Siilinkarin suora ovat vallan hyvässä kunnossa suurelta osalta erinomaista luisteltavaa. Tämä johtuu siitä, että näillä rataosuuksilla perusta on kunnossa. Oman Avantin uppoamisen seurauksena käytössämme olleella muutoin koneteholtaan omaa vastaavalla, mutta selvästi omaa konetta hitaammalla laitteella on näille rataosuuksille ehditty ajoissa ja siksi niitä on pystytty myös paremmin pitämään riittävän leveinä (toimivan radan minimilevys on 10 m). Toki näilläkin rataosuuksilla on liian kapeita jaksoja, leveyttä vain noin 8 m. Ne ovat esimmäisenä uhanalaisia hankalissa aurausolosuhteissa - Koukkuniemen kohdalla tämä on selvästi nähtävissä.Halkoniemen haaraan ei olla Avantilla ehditty ajoissa läheskään aina eikä hidas Avant ilman nastarenkaita kinosaurauksessa myöskään ole kummoinen laite, linkoamisessa oman koneen veroinen. Hlakoniemen haaraa on paljolta ylläpidetty vippaskonsteilla mönkkäreillä. Tilanteeseen riittämättömillä koneilla toimittaessa rata on päässyt kaventumaan ja siellä missä näin on käynyt merkittävästi, on radan kunto myös kaikkein heikoin. Olemme panostaneet radan hoitoon työtunteja niin paljon, että saatuun avustukseen verrattuna enempi tekeminen olisi yritystalouden kannalta täysin järjen vastaista.Eilen olin Halkoniemen haarassa linkoamassa ja sainkin pahimpia ratakapeikkoja huomattavasti levennettyä. Olisin tehnyt enemmänkin, mutta pahaksi onneksi sinänsä pieni, mutta työt lopettava konerikko. LIngossaalkoi yksi hyrauliikkaletku vuotaa (tuli käyttöikä täyteen). Oneeksi vuodon näki käytännössä heti eli öljyä ei juurikaan päässyt järven jäälle, mutta ratatyö loppui. Eilen illalla oli aivan optimaalinen olosuhde lingota hieman pakastaneet loskavallit.Kaikki tämä kertoo ainakin minulle, että radan laajuuteen nähden sen ylläpito on aliresurssoitu. Mielelläni teen pitkän radan, mutta avustuksen määrä ei kummoisesti tue näin laajaa rataa eikä tämän kokoisessa yrityksessä myöskään voi määräänsä enempää ylläpitää rataa omaan pikkiin. Sen käyttäjistähän ylivoimainen enemmistö on omilla välineilla luistelijoita, joiden suhteen Hitillä ei ole juurikaan ansanintalogiikkaa ja tämän lisäksi on tietysti radan muut käyttäjät, ensisijaisesti kävelijät, jotka lähinnä keskustaa oleivlla rataosuuksilla ainakin iltapäivällä ovat moinkertinen enemmistö luisteljoihin verrattuna. Tätä radan käyttäjäjoukkoa ei ole ollenkaan ajateltu, kun tehdään päätös luisteluradan ylläpidon avustuksesta. Toivoisi todella kaupungin huomaavan radan merkityksen. Poliitikotkin ovat sen koronavaaleissa huomanneet ja tulleet pitämään vaalitilaisuuksiaan radan varteen - tämänkin viestii radan suosiota ja sen merkitystkä monipuolisena henkireikänä korona-aikana.No tänään tapahtui myös arkista ja positiivista. Kahvilämökki on nyt reen päällä valmiina hinattavaksi paikalleen Siilinkarille. Se tehtäneen huomenna, mutta kavhilaa emme vielä saa auki.Aurauskiireitä kuvastaa sekin, että vasta tänään sain aikaiseksi virittää radan viimeistelyyn tarkoitetun lanan käyttökuntoon. Pienet koeajotkin tein. Huomenna ainakin joitakin rataosia parannetaan entisestään niitä lanaamalla - tässä einsimmäisenä vuorossa lienee Itähaara.Halkoniemen haarassa varmaankin käyn huomenna Avantilla perusterällä siivoamassa loska-aurauksen jäljiltä jäätyneet lumikököt. ... See MoreSee Less
View on Facebook

Recommendations and prices:

In cooperation:

ylojarvenyrittajat  

Methods of payment:

tykykuntoseteli

FacebooktwitterredditpinterestlinkedinmailFacebooktwitterredditpinterestlinkedinmail